Nr 717.

 
Det som hänt den senaste veckan är att jag flyttat min säng från ett hörn i sovrummet till ett annat. Nu är utsikten om man sitter i soffan i vardagsrummet denna:
 
 
Förutom det har jag umgåtts med Simhopperskan. Vi skulle träffas på måndagskvällen, men då hade hon glömt bort mig så vi fick träffas på torsdagen istället. Då kom hon ihåg. Måndagkvällen flyttade jag sängen. 
På tisdagen var jag på gala på konserthuset. Lyssnade på Våroffer dirigerat av Kent Nagano, som galan var tillägnad, och minglade. Mingelming. 
På onsdagen jobbade jag. På torsdagen jobbade jag. Och nu är det fredag och det regnar. Imorgon är det lördag och då repar vi. Sedan blir det söndag och då repar vi igen. 
Jag har även varit hos doktorn med mina öron. I 15 år har jag haft kli i öronen. Så där så jag vaknar om natten för att jag kliat så det blivit sår och rinner blod ur dem. I veckan gick jag till doktorn. Han var snäll. Fick salva. Den har jag dock inte hämtat ut än. En sak i taget.
Mest längtar jag efter att åka utomlands. Alla gör det. Jag ser att alla gör det eftersom jag nu har Instagram. Jag glädjs förstås med alla som åker. Jättemycket glädjs jag. Fast inte lika mycket som jag blir avundsjuk. Mest blir jag avundsjuk. Fast nu är det inte långt kvar tills jag ska. Så kort kvar att om exakt en månad bör jag ha hunnit bli lite rosafärgad och druckit åtminstone fem drinkar samt ätit buffen två gånger och ännu inte tröttnat. 
I natt drömde jag att en man sågade av mina ben när jag låg ner i sanden på en lakplats. Han gjorde det för att jag hade haft på mig fel färger på deras gata. Rött, grönt eller blått var det som gällde. 
Okej. Det var allt från mig. Hoppas ni mår bra. Jag vet ju inte, för ni har blivit så tysta. Ni är fler, men tystare. Om ni inte mår bra så kan ni skriva det nedan så kanske jag kan trösta, om ni mår bra kan ni skriva det med så kanske det smittar av sig på de som inte mår bra. Jag hoppas i alla fall på det bästa för er: sol och kärlek och resor och hejdlöst mycket god mat. Hej så länge. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0