Nr 647.

 
Okok. Det skulle läsas manus. I fyra timmar skulle det läsas manus. En kriminalhistoria. På ett slott. Silfverleijons Slott. Och i pausen skulle det fikas. Så vad hade jag för val? Inget annat än att styra upp en castle-cake. 
När man gör en castle-cake behöver man många olika saker och många olika ingridienser. 
Det här är vad man behöver: 
 
1: Man behöver ordning och reda. 
 
 
2. Man behöver en chokladbotten som man kan fylla med olika saker.
 
 
3. Man behöver vit sockerpasta och svart karamellfärg.
 
 
 4. Man behöver vit sockerpasta och svartkaramellfärg och en kavel.
 
 
5. Man behöver vit sockerpasta och svart karamellfärg och en kavel som gör så att allt blandas och ser ut som sten som man kan skära ut och lägga på chokladbottnen som man fyllt med olika saker.
 
 
6. Man behöver olika glutenfria delar så man kan bygga torn till sina intolleranta vänner.
 
 
7. Man behöver mer sockerpasta och karamellfärg som man kan rulla in tornen i.
 
 
8. Man behöver tålamod så att man inte börjar stressgråta när tårtan ser ut som skit när första tornet sätts på plats. 
 
 
7. Man behöver glutenfria glasstrutar, svart karamellfärg samt silvrigt karamellfärgspulver att göra tak av.
 
 
 8. Man behöver insikt i att ju fler torn desto bättre mörkar man skevheten och bristerna.
 
 
9. Och slutligen: Man behöver en kamera att dokumentera det hela innan man går och lägger sig. Sannolikheten att konstruktionen rasar ihop över natten är nämligen överhängande. Så man slänger ihop några veganska dödskallar, målar en och annan dörr och kanske ett fönster - sedan knäpper man några kort, tar en välförtjänt öl och går och lägger sig. 
 
 
Men även den mest pessimistiske kan ha fel! Så döm om min förvåning när jag vaknade, gläntade på kylskåpsdörren och upptäckte att slottet stod kvar! Hurra! Hurra för mig!
Så, några bär, några flaggor - och sen var det klart. En tårta som är snygg, men inte särskilt god. Precis som jag vill ha det! Den såg ut exakt så här: 
 
 
 
 
Och efter ätning, såg den ut lite mer så här:
 
 
Jag var nöjd. Att min förlaga och inspirationsbild såg ut som nedan behöver vi inte prata om. Att förlagan har torn som inte är korviga och sockerpasta som är slät, det behöver vi inte nämna. För alla vet ju faktiskt: Kråkslott är roligare än Disneyslott. Och hör sen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ömtlbs ejh gas ev ös tä csb

2013-02-13 @ 01:05:18
Postat av: Moa

Du är för klurig för mig Niclas.

2013-02-13 @ 01:37:25
Postat av: Moa

Nu fattade jag :) Tog en stund. Kram!

2013-02-13 @ 11:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0