Nr 630.

 
Det började bli dags att skicka ut rollerna till ensemblen. Kul! Men innebär det att manuset är klart? 
Svaret är: Nej. Nej med eftertryck.
Men roller ska väl skådespelarna ha ändå? Det är faktiskt inte så himla långt kvar till kollationering.
Jag valde att göra det lätt för mig och inte skicka ut ett mail med rolllistan, utan istället rita ett relationsträd på storpapper och lägga i ett storkuvert, skriva personliga karaktärsbeskrivningar på ett annat papper och lägga det i ett mindre kuvert där jag på bästa utpressar-vis skrev skådespelarens namn med utklippta bokstäver (det är ju ändå en kriminalhistoria) och sen schoff! ner med allt i det stora kuvertet. Klistra igen och snigelposta iväg. Jag älskar snigelpost. Hoppas skådespelarna gör det med. 
I alla fall, så här såg det ut:
 
Rita, rita...
 
 
... klippa, klippa...
 
 
... pyssla, pyssla...
 
 
... klistra, klistra...
 
 
... och torka, torka.
 
 
Nix, någon bild på slutresultatet har jag inte. Fast å andra sidan bestod slutresultatet av ett igenklistrat kuvert. Inte särskilt upphetsande att se. 
Imorgon bör de dimpa ner i brevlådorna. Förhoppningsvis kommer alla känna sig peppade.
 

Kommentarer
Postat av: Susanna

Åh, vad spännande det verkar! Jag blir väldigt peppad att komma och titta! :-)

2013-01-15 @ 18:14:28
Postat av: Moa

Vad kul! Komsikomsi, det kommer bli ett himla bra år!

2013-01-16 @ 16:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0