Nr 761.

 
 
OBS! EXTRAINSATT BLOGGINLÄGG! OBS!
SENASTE NYTT! LISTAVKLARANDET AVBRUTET FÖR VARDAGSDRAMATIK!
 
Här kommer en färsk redogörelse för ett aktuellt brott, yours truly rapporterar som enda ögonvittne direkt från brottsplatsen: 
Klockan var cirka 14:35 och jag stod vid fönstret och hällde i kaffe i bryggaren när jag fick syn på en kille i motorcykelhjälm gå in i carprorten och ta en av bensindunkarna som stod där. "Är Lilla Tjocka hemma redan, och varför har han motorcykelhjälm på sig? Nåväl, konstigare saker har hänt", tänkte jag. Sen kikade den hjälmförsedda upp och visserligen var han lika ljus och blåögd som Lilla Tjocka, men nu är ju inte alla ljusa och blåögda män samma person - så det var alltså någon annan som klev in på tomten och försåg sig av bensinförrådet. 
Jag som har krälat runt på golvet bland mönsterbitar och tyglängder enbart iförd bikini (då pauserna avnjuts på verandan) slängde i hast på mig ett par braxor (kläder på underkroppen hjälper vid tillfällen när man vill framstå som myndig) och flängde upp dörren - men när jag kom ut var han borta. Så klart. Jagade upp på banvallen bara för att se honom och hans medpassagerare försvinna bakom kröken.
 
Så gick det alltså till. Från början till slut. Vilket drama! Vem kan prata med skadesjursinspektörer när man lever i sådan dramatik? Bäst jag tar en kaffe och sitter lite i solen för att återhämta mig istället. Kanske får jag lite melon också. Och en glass. 
 

Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Snart kommer jag och då går vi igenom alla delar i detta drama och reder ut detta och du får tömma ur dig din kris och sen blir allt bra igen.

2013-06-11 @ 17:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0