Nr 766.


Jag har skavsår på hälarna. Båda. Ni vet, sånna där stora och röda där skinnet inte sitter kvar utan det bara är en köttmassa som sticker fram. Och det är väl ok, det kan man få ibland. Men det är sån himla osis när det sammanfaller med en såsjuksåmansoverdygnetrunt-period. För ni förstår, om jag ligger på rygg så fastnar hälarna i lakanet. Och när jag river bort dem börjar det blöda och halva hälen sitter kvar i lakanet. Då måste läkningsprocessen börja från om från början igen. Så för att undvika detta har jag nu sovit ett dygn på sidan. Jag tror att jag börjar bli sned.


Kommentarer
Postat av: Susanna

Compeed! Och som tröst sov jag i två månader på sidan, och är åtminstone nästan normal efter det. ;-)

2013-06-23 @ 22:39:12
Postat av: Moa

Det var alldeles för blodigt för compeed, men nu så, nu sitter de på plats! Hur är livet som småbarnsmamma? :)

2013-06-25 @ 20:48:07
Postat av: Susanna

Jodå, vingligt! Skämt åtsido så går det ganska bra. Tror jag i varje fall, det är ju inte så att jag har något att jämföra med. ;-) Hon är väldigt lugn och snäll, och sover bra så vi är väldigt tacksamma för det. Vi tänkte komma och titta på Torpa i sommar, så då kanske du får kika på henne. :-)

2013-07-01 @ 00:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0