Nr 657.

 
Mina vänner. I år fyller jag 30 och Lilla Tjocka Reklamaren fyller exakt tio år till. Det kommer såklart inte passera någon obemärkt. Själv funderar jag främst på konceptet. Hur ska dagen firas, vilket tema ska den ha och framförallt - vad ska jag ha på mig?
Jag tror mig ha kommit fram till ett bra förslag. Låt mig breifa er.
 
Skissen:
 
 
Grunden:
 

Inspirationen:
 
 
Färgerna:
 
 
Någon kanske tycker det är en smula tidigt att tänka på sådana saker när det är hela 5 månader kvar till själva födelsedagen och åtminstonde 7 till datumet då eventuell fest kan tänkas styras upp. Och visst ligger det något i det. Men om man vaknar mitt i natten med en idé om något som ska sy´s så kan pundandet inte vänta. Då är det bara att ge efter.
 

Kommentarer
Postat av: Sara H

Åh det var extravagant! Jag fyller också 30 i höst, hade mindre avancerade planer på en 80-talsmaskerad jag :) men det beror mest på att alla jag känner ogillar maskerader överlag (tills de väl är på en för då verkar alla ha skitkul - såklart eftersom maskerader är det bästa!) och ett för avancerat tema säkerligen resulterat i att ingen alls vill komma. Zombietema hade också varit sjukt roligt för att fira det kroppsliga förfall som vid 30 inte går att förneka längre :D

2013-03-03 @ 17:14:13
Postat av: Moa

I know, det kan vara att kräva för mycket av sina gäster, men jag tänker ochså så här: 1. De flesta har en gammal balklänning eller brudklänning hängande som de bara använde en gång. 2. Har de inte det har deras mammor, mostrar eller systrar det. 3. Man kan också komma undan med att ta på sig sin finaste partyklänning och bara köpa en mask på panduro - och vipps så är man maskeradbalad! :D
Herrarna har kostym eller smoking med mask.
Man måste inte sy ett halvår i förväg. Det är det bara födelsedagsbarnet som behöver... :D

2013-03-03 @ 18:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0