Nr 701.

 
 
Så. Det har bokats en resa. Det har bokats den typ av resa som både jag och min medresenär skulle ha hagt Aldrig i livet!-åt för bara ett halvår sedan. Men saker och ting kan ändras, ser ni. Så, en all inclusive-charter är bokad till Afrikas norra delar. Googlar man på området så får man reda på att det kommer se ut ungefär så här: 
 
 
Addera en kväljande doft av sololja, rejäla mängder bukfetma och en ocean av turistsvett så är vi nog i hamn. 
Nåväl, målet med resan är att i slutet av den vilja åka hem. Tänka: Inte den jälva buffén en enda gång till, hellre dör jag! Och absolut inte: Villintevillintevillinte åka hem! Åka bort, ha det bra - men tröttna och längta hem. 
Så, målet är tydligt är klart, men genomförandet? Hur tänker vi oss genomförandet? I vanlig ordning är jag och medresenären mest inställda på det konceptuella. Töntigt! tänker ni. Kul! tänker vi. 
Lilla Tjocka Medresenären mailade mig sitt koncept-moodboard igår, och jag delar med mig: 
 
 
Mitt moodboard matchar upp på ett ganska perfekt vis, men består just nu av bara en bild. Den ser ut exakt så här:
 
 
Detta beror på det enkla faktum att jag investerade i exakt den bikinin förra sommaren och använde den exakt ingengång eftersom temeraturen aldrig kom över fryspunkt. En alldeles fantastisk modell som passar helt bedrövligt gräsligt till oss fetlårade, småtuttade men plattmagade. Men vad gör det? Jag kommer ändå inte se mig själv i den, därför kan jag låtsas att den klär mig lika bra som damen på bilden. Och det är känslan som räknas, hörrni. Till den adderar jag en stor solhatt, gigantiska solglasögon, ett böljande lockigt hår, en aura av mystik samt en hy som varken blir grisrosa eller fnasig och en kropp som naturligtvis inte blir svullen och svettig utan håller sig sval och elegant. Även här kan jag komma att behöva låtsas.  
Så nu vet ni, alla ni som funderade på exakt hur Afrikaresan skulle konceptualiseras, det är åt det här hållet det lutar: Elegant och retro James Bond-feeling. Med en touch av armsvett och kokosolja. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0