Nr 705.

 
Det är påsk. Då ska det ätas ägg. Och ges bort ägg. Jag ska inte fira min påsk med Lilla Tjocka och hans barn, jag ska fira det med Storasyter Kanin och Bruna Hunden. I en stuga. Vid ett hav. Och ett ton med böcker samt ganska mycket rödtjut. Men ändock, jag ville inte missa äggutdelandet. Så jag spenerade en förmiddag med att leta efter rimligt stora (alltså, inte den varianten man får plats med ett spädbarn i) ägg. Jag plöjde samtliga affärer i Den Lilla Staden Vid Vattnet. Men no can do! Fanns inte! Är det normalt? frågade jag insatta källor. NEJ! Blev svaret, Det är inte normalt. Högst onormal stad. 
Så, det blev till att pyssla. Och jag pysslade ihop något som såg ut ungefär som om en höna legat till det med en målarburk och sedan kört kycklingen genom en köttkvarn. Så här:
 
 
Inte så fint. Men det är insidan som räknas, hörrni!
Dags att gömma. Jag hittade perfekt skåp! Så nu var det bara att ställa in...
 
 
..bygga för...
 
 
... bygga för lite till...
 
 
... borta! 
Det kommer de aldrig lura ut! Ha! Så nästa gång jag kommer dit är det bara för mig att smyga mig upp på övervåningen och vittja gömstället. Sedan kan jag sitta inlåst på dass och smaska på sockerägg utan att någon har en aning!
Den uppmärksamme har noterat att äggen var märkta N och V, vilket innebär att barnet på E inte får något ägg. Hur orättvist är inte det?! Inte särskilt. Barnet på E åker iväg på skidresa i dagarna 6 och jag tänker som så att äggen lär både vara uppätna, utbajsade och bortglömda tills E-barnet återvänder igen. Så det är nog ingen fara. Jag HAR vuxit upp med en storasyster, jag VET hur viktigt det är att båda får lika. Serni. 
Jaha, det var det. Då återstår det bara att önska glad påsk till er!
 

Kommentarer
Postat av: NV

Så himla bra gömställe, där kommer vi aldrig hitta dem.

2013-04-01 @ 12:07:08
Postat av: Moa

Ni får sätta fart på bajsandet, så kommer de nog fram.

2013-04-01 @ 12:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0