Nr 747.

 
 
Som grisen på grillpartyt fick jag någon trevlig version av förkylning på planet hem. Jag kämpade emot bra, men fick idag ge vika för det faktum att förkylningen var starkare än immunförsvaret. De vakna timmarna har jag, sist på bollen, upptäckt etsy.com. Ett vilt frossande i femtiotalsklänningar ledde fram till att jag nästan lyckades motivera migsjälv att köpa brudklänning ovan för att ha på midsommar trots att inga planer för dagen, förutom att påta i trädgården, finns. Nåväl. Skulle bara kolla måtten. Letade upp måttband. Klickade fram kalkylatorn. Det visade sig att den, och alla andra jag kikade på, var tio centimeter för liten i midjan. TIO CENTIMETER. Då vill jag göra er uppmärksamma på att jag vanligtvis bär en 36:a, ibland 34:a, på överkroppen. 
Tio centimeter mindre än en 34;a är. Obefintligt?
Jag har mätt. Och mätt. Och räknat. Och hoppats att jag ska ha fel. Men icke. Jag har gjort rätt. Kan någon överbevisa mig skulle jag bli lyckligare än ni kan ana. Säg att jag har fel?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0