Nr 753.

 
- Semestern då, hur var den?
- Jo, tackar som frågar, ganska värdelös. Ungefär så här:
 
En av oss hade i vanlig ordning jobbat livet ur sig veckan innan avfärd, så vi inledde de första dagarna med sånt här: 
 
 
När alla vaknat till liv var det dags att gå ner till stranden. Vi gjorde oss i ordning; smorde in, plockade fram böcker, vek handdukar och jag ägnade en god stund åt att gnälla över att min bikini var blöt, och Lilla Tjocka ägnade en lika god åt att torka den med hårtorken. 
 
 
Sedan kom vi på plats: Vi satt vid vattnet. Vi försökte låtsas att det var varmt. Vi tog Semesterbilder.
 
 
Vi frös. Vi tog fler Semesterbilder. 
 
 
Vi hackade tänder. Vi hämtade öl. Vi tog fler Semesterbilder. 
 
 
Vi huttrade. Vi tog fler Semesterbilder. 
 
 
Vi letade lä. Vi drack gin&tonic´s. Vi försökte tina upp. Vi läste böcker. 
 
 
Vi vaknade om mornarna och tänkte: Idag, idag ska det nog lätta!
 
 
Vi tyckte livet var skitkul.
 
 
Vi gick ner till stranden och tänkte: Idag, idag ska det nog lätta!
 
 
Vi åt mat. Jag åt glas. Det var inte så gott. Men krispigt. Jag hittade en matta. Ville sno. Snodde inte. 
 
 
Vi tappade hoppet. Vi tjurade i hissen. 
 
 
Sista kvällen bestämde jag mig för att gå sommarklädd kosta vad det kosta ville. Bara ben! Jag frös. Jättemycket.
 
 
Sen satte vi oss ner och sa: Fan vad pissigt, nu vill vi hem.
 
 
Sen åkte vi hem. Det var det. 
Och piratskeppet? Det tänker jag inte prata om. Där drar jag min förnedringsgräns. Men vi frös, även där. Och försökte hitta lä. 
 

Kommentarer
Postat av: Sara H

Du är så jävla snygg iaf! Men synd att semestern inte var så lyckad. Men charter är ju egentligen rätt rövigt... var själv på teneriffa i våras och känner nog att de pengarna hade kunnat spenderas bättre på annat håll!!!

2013-05-31 @ 21:19:21
Postat av: Moa

Särskilt trist är det när man just köpt hus och det är fucking varmare hemma än på ens solsemester. Man hade kunnat göra så himla mycket bättre saker hemma!

2013-05-31 @ 22:32:08
Postat av: Anonym

Din blogg hade ju inte blivit lika bra om bilderna föreställt perfektion. Och dessutom kommer ni minnas semestern bättre såhär och skratta åt den i många år. Motgång föder framgång.

2013-06-01 @ 12:18:25
Postat av: Moa

Ja, det har du rätt i, såklart! Vi kommer minnas den här semestern länge, väldigt länge... :)

2013-06-03 @ 12:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0