Nr 808.

 
Vaknade i mitt hus. Tänkte promenera bort till brevlådan och kika om det fanns någon post. Klädde på mig. Stickade tröjor och halsduk. Gick ut. Sol. Klarblå höst-himmel. Blåst på sjön. Traskade ut på skogsvägen. Grusknaster under fötterna. Skogsdoft i näsan. Ut på den raka grusvägen mellan åkrarna. Berg med orange-röd lövskog på båda sidor. Tänkte: Det blir inte vackrare än så här. Gick några hundra meter. Stannade. Jämte mig på åkern låg en rådjursfamilj i solen. Hjärtat slog tusen lyckoslag. Gick några steg till. Samtliga reste sig upp och stirrade på mig. Funderade. Rusade sedan iväg. Muller i marken när de sprang. Det blir inte vackrare än så här. Fortsatte. Kom fram till brevlådan. Kikade ner. En tidning. Plockade upp. Vände mig om och stirrade rakt in i ögonen på en räv. En RÄV. Den vände sig om och sprang. Stannade några hundra meter längre bort och tittade på mig. Jag tittade tillbaka. En av oss hade fluffig svans. Båda var rödhåriga. Sedan traskade jag tillbaka hem på grusvägen genom höstträdsdalen. Det blir inte vackrare än så här. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0