Nr 807.

 
Ganska ofta köper jag Gård & Torp. Ganska ofta går jag hem, kokar en kopp kaffe och läser jag deras stenhårda pekanden med hela handen om hur ett gammalt hus ska tas om hand med stort nöje. Använder du inte egenblandad linoljefärg med kulör du genom forskning fått veta är orginalfärgen i huset förtjänar du piskstraff. Huset först. Människan sedan. 
Ganska ofta läser med halva ögon och tänker: Kanske något sånt. 
Då och då går jag till tidningshyllan och suckar över att tidningen kommer ut så sällan. Då och då tar jag tidningen som står granne i tidningsstället: Gods & Gårdar. Varje gång kommer jag hem, kokar kaffe, öppnar tidningen och tänker: Ja just det ja, det är ju den här tidningens redakörer som får lubrikation av att skriva ner titlar och yrkesrollerna på människorna i huset de skriver om, som arrangerar bilder i stora salongen där Mannen, doktor, står och håller armen om Kvinnan, husfru, som sitter ner i sjuttonhundratalssoffan. Medan barnen Isabella, jurist, och Philip, doktor, inte är med på bild. Ja just det ja.
Titeln först. Husintresset sedan.
Ibland fnissar jag. Ibland kräks jag lite i munnen och sväljer ner igen. Ganska ofta läser jag inte ens färdigt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara H

Haha "får lubrikation av" är ju ett klart underutnyttjat uttryck. You rock! :)

2013-10-01 @ 20:00:28
Postat av: Moa

:D :D :D

2013-10-02 @ 10:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0