Nr 817.



Jag är lite för harmonisk för att blogga. Jag vaknar varje dag till ovanstående utsikt. Kliver upp. Kokar kaffe. Tar på mig tjocka lager kläder. Bär med kaffe, får och filt ut till min stol på bryggan. Där sitter jag med kaffet i handen, invirad i varma kläder och känner regnet i ansiktet. Tittar. Funderar. Och kvar sitter jag. Tills jag blir kall. Då går jag in. Tänder en brasa. Tapetserar ett rum/gör en lampa/ syr kuddöverdrag/ strukturerar en garderob/ städar en bil. Och så där håller det på. Ibland promenerar jag bort till brevlådan. Det tar en halvtimma. Träffar djur på vägen. Tittar ner i lådan; tom idag igen. Går hem och sätter på kaffe. 
Använder gummistövlar för att det är praktiskt och inte bara snyggt för första gången sen jag var 7. Bor i raggsockor och stickade tröjor. Är ute nästan jämt. Ute och ifred. Jag älskar ifred.

Så, living the dream - vem har tid att blogga då? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0