Nr 806.


De mindre mysiga delarna av vår trädgård; läskiga spindelskjulet och överfulla låtsaskomposten.
Det händer något där bakom. Alltså, bakom trädstammen. Bakom skjulet. Jag satte mig under ekarna med morgonkaffet efter ha upptäckt att det inte bara är ekorrar som gillar ekollon. Spanade efter Natur. Lyssnade. Hörde Natur. Hörde skitstor Natur. Som grävde. (Gräver.) Argt! Grävgrävgräv. Grävgräv! Jag vet att den är stor för då och då dunsar dens kropp emot skjulet och det låter. Tungt.
Först var det kul och lite spännande. Nu, när den kommit närmre sitter jag med svettiga armhålor och kaninpuls. Kommer jag att dö?
Naturen - så jävla skrämmande.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0