Nr 889.

 
Så. 
I tider av trist vill man gärna ha förändring, så man gör så som vuxna människor gör och adresserar problemet samt tar tag i situationen. Äh, skoja bara! Man tänker: Jag kanske skulle ta och klippa håret! Då får jag en allomfattande förändring som kommer omkullkasta hela mitt liv och röra om i grytan!
Så börjar man spåna. Och eftersom man gått igenom samma procedur ett antal gånger tidigare det senaste halvåret är valmöjligheterna på frippa inte längre stå stora. Så det börjar närma sig page. Man googlar lite och man hittar den här bilden: 
 
 
Man ställer sig frågan: Hur stor är sannolikheten att mitt stripiga skulle spricka upp i stora böljande lockar om jag bara klippte det i page? Och man svarar sig själv: Rätt stor!
Säkerligen HAR jag lockar, det är bara det att tyngden drar dem nedåt. Klipper jag kort kommer de fram!
Sedan går det en timme och en inser att en inbillar sig saker. Och att verkligheten förmodligen mer liknar det här:
 
 
 
Så man lägger ner planerna. Berättar lite i förbigående för sin storasyter om planerna. Hon googlar på lite pagar som kan tänkas passa och kommer fram till den här:
 
 
 
Och den var ju fin. Och det var ju snällt. 
Men. 
MEN. 
HON HAR SÖKT PÅ "TUNT HÅR PAGE"
Tunt?!
Challenge accepted! gormade jag och slet fram saxen.
Hon ska få för tunt!
Och snipp-snipp, så var pagen jag inte ville ha ordnad. Men jag vann. Och det är huvudsaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0