Nr 918.


Jag ville bara meddela mig. Meddela att jag känt "Ja! Vad ROLIGT!". Känner att det liksom är min skyldighet att göra det nu när jag varit så ärlig med de andra känslorna. 
"Ja! Vad ROLIGT!" Dök upp efter ett halvårs väntan. I form av en brudklänningsbeställning. Och brudklänningsbeställningen medför följande: energi att ta tag i det avstannade syrummet och därmed inte ha någon ursäkt att inte fullfölja min plan. Och planen? 
Fröken Anderssons brudklänningsatelje'. 
Så vi tog tag. Jag tog tag. I syrummet. Och exakt här innanför ska The Magic happen: 


Exakt på det här bordet ska tyget klippas:



Och exakt i det här skåpet ska spetsarna och banden förvaras:

 
Och exakt där, till höger ska jag sitta när jag syr, och vänster när jag ritar:

 
Och exakt den här utsikten kommer jag ha medans:


Och, misstänker jag, exakt den här hunden liggandes vid mina fötter under tiden:



Rummet har snabbt blivit både mitt och Lilla T's favorit och vi har sovit, ätit och stökat runt där inne så fort vi fått en chans.



Det har en god möjlighet att bli bra det här, hörni. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0