Nr 919.

 
Min födelsedag!
Den spenderades i Tossa de Mar, som man skulle kunna tro såg ut så här:
 
 
Och så här:
 
 
Och kanske så här:
 
 
Det gjorde det också. Men det som bilderna inte visar är exakt hur överdrivet turistigt det var. Vi hamnade där eftersom vi alltid hamnar på fel ställen eftersom vi alltid är så oplanerade. Vi tror att myset alltid ska välla över oss om vi bara är spontana nog. Vi har hittils haft fel. Mys kräver planering, efterforskning och undersökning. 
Nåväl.
Min födelsedag!
I Tossa de Mar. 
Inför själva Dagen hade Lilla T ställt frågan: Vill du planera din dag, eller ska jag ta hand om det?
Eh... du!
Och så blev det! Vaknade av frukost på sängen i vårt lilla svettiga (stod det inte att de hade ac?) rum. Frukost på sängen och... 
 
 
... presenter! Jag fick i princip allt jag någonsin önskat mig.
 
 
Barcelona keps, barcelona solfjäder och barcelona mugg. Och ja, några spanska inredningstidningar. 
Efter ät, sång (jag fick uppmana lite till sången) och tidningsläsning så gled Lilla T ut på stan och sa: Möt mig vid hörnet om en halvtimma. Ta med saker för njutning. 
Och jag lydde. Efter Hörnetomenhalvtimma fick jag kaffe. Födelsedagskaffe. På turistställe turistigare än turistigast. Och där satt vi, och liksom väntade in tiden...
 
 
Tills vi reste oss, och gick till ett annat turistställe turistigaste än turistigast. Där fick vi lunch. Födelsedagslunch.
 
 
Och sen! Sen hade vi väntat in tiden nog! Och då gick vi hit. TIll Hyr Båt.
 
 
Hejhej, vi ska hyra båt!
 
 
Gupp, gupp, svisch, svich så var vi ute på havet!
 
 
Jag styrde. Beväpnad med vattenflaska och flytväst.
 
 
Styrde tills det var dag att stanna, kasta ankare, plocka fram vattenmelonen och öppna födelsedagsskumpan.
 
 
Lilla T kände ett behov av att bada. Det gjorde inte jag. 
 
 
Jag nöjde mig utan.
 
 
Dagen till ära hade jag köpt ny bikini. Oprovad. Den dolde mindre än önskat.
 
 
Lilla T soltorkade.
 
 
Och sedan låg vi i viken och guppade, åt oliver, drack skumpa och lyssnade på ljudbok.
 
 
Tills jag kom på att jag var kissnödig. Och valet stod mellan att hoppa ner i vattnet och kissa (och samtidigt riskera bli hajbiten på sin 31årsdag) eller åka hem.
 
 
Vi åkte hem. 
 
 
Och jag satt längst fram! Eftersom jag är helt vild. Och okontrollerbar.
 
 
Väl hemkomna och nykissade fixade Lilla T annat att fylla på kissnödigheten med medan jag fick veta att det var dags att göra sig tjusig. Jag gjorde mitt bästa. Sedan knatade vi iväg, in i de äldsta delarna av stan och uppuppupp på toppen av en kulle där det låg en restaurang. Det skulle vankas käk! 
Och Lilla T som varit där och beställt bord hade lämnat presenter. Presenter och champagne stod på bordet när vi kom.
 
 
Jag var inte sen på att prova!
 
 
Sen åt vi. 
 
 
Och drack.
 
 
Jag tog ett kort på kvällens utsikt och Lilla T sa:
Meh! Sådär ser jag ju inte ut! Jag är inte så spännig!
Hur ser du ut då?
Inte så där i alla fall!
 
 
Så här då?
 
 
Så här?
 
 
Så här.
 
 
Sen var vi mätta, fulla och extremt belåtna - så vi rullade ner för kullen och upp i våra sängar och slocknade som små svettiga ljus. Och jag började redan längta till nästa års födelsedag....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0