Nr 921.

 
Molnen drog ihop sig, regnet öste och färgerna verkade vara litelite gulare än vad de verkat vara dagen innan. Det var dags för den första. Den första höstiga. 
 
 
Alla hade gjort sig i ordning.
 
 
Tagit på sig sina finaste och regntätaste.
 
 
Och ställde artigt upp sig för fotografering.
 
 
Och sedan gav vi oss iväg.
 
 
Alla blev dyblöta, inklusive de som bar päls.
 
 
Naturen bjussade på så himla mycket.
 
 
Fält och åkrar och sånt. Och regnhimlar. Och lövskogar.
 
 
Och efter att vi höstat oss tog vi Jeepen, bäddade med madrass i baksätet, och körde rakt ut i skogen tills vi hittade en sjö.
 
 
Vi backade ner till vattnet. Tände en eld. Bäddade i ordning.
 
 
Myste. Den enda som inte riktigt fattade myset var den här:
 
 
Den fattade, för att vara ärlig, inte vad vi sysslade med. Och vägrade därför att chilla. Men efter ett tag gav den med sig, och somnade. Och dagen efter när jag vaknade var det några i bilen som skedade. Men ingen av dem var jag.
 
 
Sedan tassade vi upp till närmsta belägna herrgård med servering och drack kaffe och åt smörgås i ett väder som var lite mindre höstigt än dagen innan. Tyvärr.
 
 
För hösten är ju det bästa. Och jag längtar. 
 

Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Jag har letat upp en mycket fin och varm ullkofta jag ska köpa nu och inte kunna använda förrän det blir kallt. Tack för tipset!

2014-08-14 @ 11:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0