Nr 974.

 
Jag flyttade ifrån min lägenhet, sålde kylskåpet, tog pengarna och köpte tapeterna vi älskar men inte har råd med just nu...
 

... och satte upp dem i hallen. Överraskningssatteupp. Visserligen kom Lilla T hem mitt i uppsättandet, men ändå: en överraskning.

 
Det visade sig rätt snart att jag köpt en rulle för lite. Det kommer aldrig gå, sa Lilla Pessimistiska Ex Reklamaren. Men vad vet han om tapetsering? Ingenting, tydligen! För jag pusslade, letade, passade och vipps - hela rummet blev klart!



Förutom såna där ställen där det ändå ska vara lister.



Vi släckte ljuset, tände de stearinade och tittade på varandra och sa unisont:

 
"Men nu är vi väl nästan klara va? Nu känns det som ett riktigt hus! Nu är det inte så mycket kvar!"
Och så lutade jag mig mot dörrkarmen och kände en ilande vind i nacken. 
"Du Lilla T, är det hål rakt ut här?"
"Ja."
 


Vi har lite kvar. Men hallen har fått ett lager färgglatt papper som vi gillar. Och det gör väldigt mycket för magsåret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0