Nr 864.

 
Ja, en jåsa tårta var beställ. Så det är vad jag gjorde.
 
 
Men en jåsa tårta på mitt sätt.
 
 
Och det där med att göra tårtor, det är något av det roligaste som finns. Ja inte att BAKA dem. Baka gör jag inte. Men att sätta ihop, göra om och fixa till. Det gör jag! Så när jag spenderat morgonen med att sätta ihop, göra om och fixa till två frystårtor och 8 frysbakelser packade jag in oss i bilen och åkte iväg...
 
 
... till den här treåringen! Som högst motvilligt lät sig fotograferas. Jaja, ta ett kort då, men sen får det vara bra. 
 
 
Och till den här femåringen!
 
 
Sen hände det som brukar hända: Tårtan åts.
 
 
Presenter öppnades.
 
 
Lekar lektes. Men det har jag inga kort på. Eller jo, hundra. Suddiga. De sitter ju så sällan still, de där tre och femåriga.
 
 
Sedan var det slut på det kalasiga och den här mostern åkte vidare i livet med en svag tanke om att tårtstylist kanske är hennes framtid. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0