Nr 850.

 
DHL. Ett spännande företag. Levererar paket till företag och privatpersoner under kontorstid, vardagar. Eftersom så många människor är hemma kontorstid, vardagar. Och trots att jag jobbar på det viset att jag allra oftast ÄR hemma kontorstid vardagar så lyckas de ändå inte.
Igår: sms från DHL, jag ringer upp och får veta att chauffören varit här men hittade inte. Och ringde inte. Kommer överens om idag istället. Och att han ska ringa. Någongång mellan 8:00 och 12:00.
07:54 - missat samtal. Ringer tillbaka 08:01. Möts av en anklagande ton: Hej jag hittar ju inte till dig. Jag är inte där du bor längre. Jag är i Ulricehamn. Kan du komma hit och hämta paketet? 
Nej, jag kan inte komma hit och hämta paketet. Ni är en budfirma. Hela poängen med ert företag är att ni ska leverera paket till era kunder. Inte ställa er mitt på torget och låta kunderna komma och hämta dem. 
Mest nyfiken är jag på hur statistiken ser ut; hur många genomsnittsförsök gör en DHL-anställd att leverera ett paket till privatpersoner innan det lyckas? 
 
Ps. GPS. Ds
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0