Nr 855.

 
Nej, det finns inte så många samtalsämnen förutom hund nuförtiden. Varför? För att livet ser ut ungefär så här: 
När Lilla T stänger dörren vid 07:00 tycker Andersson att dagen har börjat. Då vill hon ha aktivitet i åtminstonde 1,5 timme. Så det är bara att prestera. Jag som sällan lägger mig före 02:00, presterar. Kanske inte mitt bästa, men hyfsat med tanke på omständigheterna. Efter ett tag, när världen ser ut ungefär så här...
 
 
... så händer det här: 
 
 
Vi går och lägger oss och sover på soffan.
 
 
Och så där håller dagen på: Aktivitet i 1,5 h. Sova 1,5 h. Osv.
Vi brukar gå ut. Det gillar Innehunden begränsat. Finns det något inneliknande ute, tillexempel en matta, letar Innehunden upp det och står på det medan hon förnekar utevistelsen för sig själv.
 
 
Sedan brukar jag försöka föreviga vår tid tillsammans. Och det brukar gå...
 
 
... sådär.
 
 
Ja, och så håller vi på fram till klockan 17:30 då Lilla T kommer hem och jag står i dörren och säger; Ta hunden, jag åker! Ni förstår; valpar biter på saker. Saker de inte får. I hundböckerna står det att valpar inte biter på saker de inte får bita på om de har ett roligare alternativ. Det är ett jävla skitsnack. Att bita på det man inte får är alltid det roligaste alternativet. Men böckerna säger att man själv altid ska se till att vara det roligare alternativet. Då biter inte valpen. Så i höjd med att Lilla T kommer hem har jag varit det roligare alternativet i 10 timmar. Då är det rätt bra. Då behöver jag en paus. Samt eventuellt en konversation som inte bara låter: Ja, kom då! Ja, kom! Ja, duktig Andersson, duuuktig!
Så då drar jag. Till IKEA, ut i gäststugan, vartsomhelst. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som att ni har en bebis. Samma fenomen. Förutom nattamningen. Bebis light liksom. Annars samma sak.

2014-01-21 @ 20:24:43
Postat av: Susanna

Instämmer i ovanstående. Välkommen till min värld just nu! ;-) Plus nattamningen förstås. Amanda låter inte mamma glömma nattamningen. Ever.

2014-01-23 @ 01:23:15
Postat av: Moa

Haha, ja en bebis med vassa tänder :D

2014-01-24 @ 15:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0