Nr 909.

 
Så, det väntas barn. Inte i min mage, men i många andras magar. Och det är ju spännande!
Vad en av mina barnväntande vänner inte visste är att jag har some serious siar-skills. Japp! Jag vet exakt hur man förutspår vad det är för en liten människa där inne. 
Så hur gör jag då för att spå sådana saker? Och kan du kanske göra det själv?
Jo, jag försätter mig i djup trans med hjälp av kaffe, bakelser och så kallat "pysselmaterial" framför mig. När jag är som djupast nere i transen kontaktar jag min inre kärna, och den ger mig uppenbarelser. Dessa uppenbarelser skriver jag ner på ett papper. 
 
 
Sedan tömmer jag 12 ägg. Färgar dem svarta på insidan, lägger i en lapp med en yrkestitel i varje, fyller upp med glitter och klistrar igen med tandkräm som funkar lite grand som spackel när det torkar.
 
 
Sedan inser jag att jag tog fel tandkrämssort och får sitta med tops och pilla bort kletet och sedan tejpa igen äggen med pyttesmå tejpbitar istället.
När det är klart målar jag äggen guldiga (viktigt) och låter dem torka i mitt kreativa stök. 
 
 
Asken målas svart, bottnen fylls av dun och äggen sänks ner.
 
 
Och sedan.... är det klart!
 
 
Då är det bara att stänga ihop lådan...
 
 
... ta med sig den under armen och knata hem till vännen (gärna iklädd något lila, krossad sammet och något guldigt som klirrar), ställa kartongen på bordet och säga Knäck ett ägg och innehållet kommer att visa er vad ert barn ska bli. OBS, innehållet kommer visa sanningen och bara sanningen. Man kan inte ändra på ödet, så välj med omsorg.
Bra är att komma ihåg att ta sig ur transen först. Man ser så konstigt stirrig ut annars. 
Så nu vet ni det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0