Nr 910.

 
Så kom det då, mitt kitt. Ja, det är lavendel i bakgrunden och ja, det är basilika. Och diverse beställd dryck. 
 
 
Och det resulterade i de här:
Gin och Lillet drinken med basilika. Rätt trist faktiskt. Och problemet med recept som avslutas med "toppa upp med Prosecco" påminnde sig ännu en gång. Det blir ju liksom skillnad. Om man dricker ur ett snapsglas eller en ölbägare. I smak alltså. Jag gjorde fel och den smakade mest prosecco. Synn.
 
 
Men Lilla Tjocka, som nyligen avslutat sitt diet-trams, såg nöjd ut i alla fall. 5 veckor utan mina drinkar är tufft för vem som helst!
 
 
Inte bara tyckte han drinken var god, han hittade även andra användningsområden.
 
 
Och nästa?
Nästa blev lavendeldrinken. Asså. Den borde blivit mycket godare. Men det blev för söt. Varför måste allt vara så sött?
 
 
Söt men god och vacker? Typ så. 
 
 
Och så avslutningsvis, omgångens vinnare;
Fläderdrinken!
 
 
Woho! Somrig, frisk, syrlig och snygg.
 
 
Den fick bli min vinnare.
Och i övrigt?
I övrigt gräver vi. 
Och antalet män som stått i vår trädgård, tittat på Niclas och sagt "ditt", "din" och "du" när jag stått precis jämte är så många att jag inte längre kan räkna gångerna jag kräkts i min mun och svalt ner igen. 
 
 
Så: Niclas renoverar sitt hus. De gräver i hans trädgård. De har tagit ner några av hans murar. De har även grävt ner hans reningsverk. Det är lerigt i hans trädgård. Leran kommer ibland även på mig. Niclas lera. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0