Nr 893.

 
Nu blir det drinkblogg, hörni!
Mitt bröllopsbloggsknarkande har lett mig in på avvägar. Avvägar med smak. Cocktailsmak.
Style me pretty living levererar cocktailsrecept som om det inte fanns någon morgondag, och vem är jag att neka ett smakprov?
Jag inledde med Wiskey Smash. El fabuloso! Och jag tänkte inte låta mig stoppas där, jag tänkte prova vidare. Och jag är inte den som inte vill dela med mig! Så. Här kommer redogörelse och recension av exakt 5 drinkar från nyss nämnda hemsida.
 
Som ni säkert noterar har jag inte tagit bilden nedan, det har SMP Living gjort. De har tagit några av de andra här under också. Ni kommer säkert se vilka. 
 
Nr 1. 
The Wiskey Smash
Den ultimata. Får 5 fyrar av 5 möjliga. Skulle kunna dricka den från morgon till kväll.
 
 
Lyckades inte fånga den på någon egen bild, men den såg ut exakt så där. Om inte smarrigare.
Dessutom lätt att blanda. Kan inte gå fel.
 
 
Nr 2. 
Cranberry & raspberry margerita
Deras bild...
 
 
... VS min bild.
 
 
Helt ok. Värd en 4:a. Av Lilla T en 5:a.
 
 
Nr 3.
Rosemary cocktail
Deras bild...
 
 
... vs min bild...
 
 
Ehe. En kanske skulle mixat rosmarinen. En kanske skulle sett till så en inte behövde sila den mellan framtänderna. Men smakmässigt, en trea! 
 
 
Nr 4.
Drakfruktsmargeritan!
Hörni, hur läskande ser den inte ut?
 
 
Hur många spännande ingridienser innehåller den inte?
 
 
Hur festlig är inte själva frukten?
 
 
Och hur kunde det resultera i en drink som smakade exakt ingenting?
 
 
Drakfruktsmargeritan får 2 av 5. Den var ju i alla fall inte äcklig. Den bara smakade ingenting.
 
 
Nr 5.
Kände mig extremt kritisk. Gillar ju inte bloodymary. Men se på bilden, hur kan något som ser så gott ut inte smaka fantastiskt?
 
 
Och visst hjälper det om man tänker "god tomatpasta" istället för "drink"?
 
 
Och i dens nästanfärdiga stadie, visst verkar den inte helt vidrig?
 
 
Och om porten man ska toppa den med har fått kyla sig i sjövatten - visst måste väl det bidra till känslan?
 
 
Och om man dricker den utomhus, efter en dags renovering - då måste den väl smaka?
 
 
Nej.
 
 
Bloodymary är äckligt. Hur många festliga ingridienser och känslolockelser man än adderar. 
1 fisk av 5 möjliga. 
 
 
Och det var det. Min så lovande drinkblandarkarriär slutade i ett antiklimax. Jag känner att jag måste återkomma i ämnet. Jag kan inte lämna det så här avsnoppat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0