Nr 898.


För några veckor sedan delade jag min fingertopp i två delar. Det gjorde ont. 
Fingret blev ihopsytt och lite limmat. Häromdagen gick jag för att ta bort stygnen. Jag måste förvarna dig om att det inte är särskilt vackert ihopsytt, sa sköterskan. Och fel hade hon inte. Fingertoppen pekar liksom åt vänster. Hela fingret ser ut som i den där skräckfilmen då mördaren syr igen offrens ögonlock och sedan begraver dem levande. JAG hade kunnat göra det snyggare. Min systerdotter på 3 år hade kunnat göra det snyggare. 
Jag funderade på att unna er en bild, men jag vet själv hur äckligt jag hade tyckt att det var. Levrat blod och skinn som lossnar är inte vackert. Ni får nöja er med att framkalla bilden i er fantasi. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0