Nr 900.

 
Det är inget att vänta på, jag firar mitt niohundrade inlägg genom att fortsätta på mitt inslagna drinktestarbloggspår! Håll i er!
Recepten hittar man mycket fiffigt genom att trycka på namnet på drinken. Och ja, de fina bilderna är bilderna jag lånat från recepten - och recepten har jag hittat på SMPLiving. De fula bilderna har jag tagit själv. 
 
Jag startade sessionen genom att köpa hem saker. Mycket saker. Allt från sockervadd till ingefära. Jag kokade basilikasockerlag, jag frös in campariiskuber, plockade klöverblad och rostade blåbär som om det inte fanns någon morgondag. Nu jävlar skulle jag hitta min bästa!
 
 
 
1. The Melting Heart Cocktail
En av mina mer avancerade. En päronnektarginingefärssockerlagsdrink med campariiskuber som lite tjusigt skulle smälta ner i drinken och sakta färga den röd likt en solnedgång. Låter tjusigt?
 
 
Ha! Det var det inte. Den blev så otjusig och så smaktråkig att den inte ens förärades med en bild. Jag bjuder på ytterligare en bild som SMPLiving tagit istället. Då såg den god ut.
 
 
Smältandehjärta-drinken hamnar i bott på betygen denna omgången - såpass i botten att jag måste göra om den en annan gång. Den måste kunna bli bättre!
 
 
Består främst av champagne och granatäpplejos. Enkel att göra, tråkig att dricka...
 
 
... men ganska tjusig!
 
 
Såpass tjusig att min version förtjänar två bilder. 
 
 
Den hamnar på femte plats - och det var utseendet som räddade den. 
 
 
 
 
Nu börjar det bli spännande! Sake-drink! 
 
 
Tjusig, sval, elegant - och ptja en helt ok aptitretardrink. Inte så mycket smak men desto större elegans. 
 
 
Sake-tinin hamnar därför på en fjärde plats - och återigen: det var utseendet som räddade den. 
 
 
Sockervaddsdrinken! Eller ah, isoleringsdrinken som många trodde. Ett alternativ till nyårschampagnen lovade receptet. Och varför inte?
 
 
Själva drinkgörandet börjar med att man köper SOCKERVADD! Hur kul?! Fantastiskt kul! Man måste inte ha ena fingret i bandage, det är valfritt. Men för mig bidrog det till känslan.
 
 
Sen blandar man ihop lite guldiga grejer tillsammans med ingefärapulver (vilket man ska ta det lugnt med eftersom det är starkt nysningsframkallande)...
 
 
... och ser till att de fastnar på glaskanten.
 
 
ja, sen blandar man drinken - sätter på ett lock av sockervadd och dricker upp det hela!
 
 
Drinken - god. 
Sockervadden - Asså. Nej. Kletig, söt och ivägen. Skippa den. 
Sockervaddsdrinken hamnade alltså på en tredje plats. God! Tjusig! Och kladdig.
 
 
Den finaste, enligt mig. I alla fall på deras bild. 
 
 
På min bild... 
 
 
... lite mer grumlig. Men mynta och basilika i kombination? Inte så tokigt! Rätt gött faktiskt. Lite som en mojito i smaken. 
Provade att blanda både på rom och vodka (eftersom vi hade rom så det precis räckte till två drinkar och just när jag var färdig så tappade jag ut den ena i vasken - grät en skväll och greppade sedan vodkaflaskan) och resultatet var nästan det samma.
 
 
Det som gjorde mig besviken var isen. Receptet lovade att om man kokade vattnet först så skulle isbitarna bli klara och genomskinliga och de små klöverbladen man hade plockat och lagt i skulle synas på ett tjusigt sätt. Det var inte sant. Sanningen var att trots kok såg det ut så här: 
 
 
Inte särskilt upphetsande. 
Men trots detta hamnar St. Patricksday-drinken på en andra plats. Frisk och härlig!
 
 
Sist och så himla mycket godast! Den här alltså! Basilikasockerlag och rostade blåbär i en margarita - win, win, win! Ja, ni märker; Utropstecknen vill aldrig ta slut! 
 
 
Och dessutom: Så himla snygg!
 
 
Trots att vi inte hade huvudspriten, Grand Marnier, hemma blev den kanske exakt den godaste hittills.
 
 
Och finaste. 
Rostadeblåbärochbasikilamargaritan kammar hem veckans fullpoäng! Prova, prova!
 
Och ja, det var så långt jag hann den här omgången. Och när alla drinkarna var uppdruckna kom Lilla Tjocka på att han aldrig ska dricka alkohol mer för han ska bli helikopterpilot istället. 
Så det var det. Hädanefter får ni vända er till någon annan om ni vill ha drinktestarblogg.
Tack för mig!
 

Kommentarer
Postat av: Banans

Åh! Jag vill ha alla -snyggäckliga fulgoda- spelar ingen roll!

2014-06-01 @ 19:35:08
Postat av: Moa

Du ska få. Hur många du vill!

2014-06-04 @ 12:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0