Nr 955.


Så, jag diskade. Igen. Och slant. Igen. Och skar upp mig. Igen.


Så kan det uppenbarligen gå. Har inte tittat under plåstret än. Är helt övertygad  att pulsådern är av. Lilla T som plåstrade om hävdade dock motsatsen, och satte dit ett plåster värdigt vilken självmordsaspirant som helst. En look som förövrigt funkar rätt kasst för receptionister. Ett visst mått av obekvämhet uppstod dagen efter när gästerna fick syn på plåstret.
Men, vad gör en uppskuren handled när man budat hem en sån här fantastisk Ida Sjöstedt på tradera...


Nästan ingenting! tänkte jag medans jag krängde på mig den och upplevde att gränsen mellan uppklädd och utklädd är hårfin. 
Så gick dagarna och feber bröt ut i kroppen och jag fick gå och lägga mig. Med allra största sannolikhet har det uppstått en infektion i såret på handleden och kroppen har nu börjat försöka stöta bort armen. Det är en lång och smärtsam process och att feber uppstår är bara naturligt. 
Så här ligger jag nu i febersvett och väntar på att det ska säga "plopp!" i axelregionen. 
Lilla T tog på sig regnkläder och packade ner fika och gick på promenad upp till toppen av berget med A. Skickar bilder ungefär var 10 sekund på deras mysighet för att "muntra upp". 


Och det är ju snällt. För ingenting gör en sjukling så uppmuntrad som att bli konstant påmind om allt det mysiga den missar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0