Nr 928.


Min syster och nattchefen hon hyser varma känslor för ville bidra till min annalkande alkoholism genom att ge mig en bok som heter 100 cocktails du måste prova innan du dör. (Eller blir tvångsinlagd.) Jag har nu provat två av de 100 och har därmed bara 98 st kvar innan jag kan somna in. Pass på, jag ska redovisa:
Igår mixade jag till mig en frozen daquiri, med mängder av blåbär. Mums! Glädjen blev dessvärre ganska kort eftersom Lilla T kom hem just när drinken blandats, och Anderssons lyckliga svans välte ut glaset. 


Så jag fick blanda ny. Hemmingways daquiri blev det istället, och den fick tummen upp vill jag lova! Rom, lime, sockerlag och äggvita - skakeskak - färdig. Drick. 



Eftersom kvällarna blivit kalla, och lusthuset är städat, hänger vi där när maten ska intas. 


Där inne finns bord, stolar och en fågel.
Samt en norsk spis som väntar på renovering. 



Lilla T lagade maten, vi åt, och sedan tittade vi litegrann på Lilla T's loggböcker. Ser du någon skillnad? Frågade han stolt som en tupp, och jag såg. 


Ser du? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0