Nr 931.

 
Min syter fyllde år! Av tradition fyllde hon två år mer än mig, och det var värt att firas!
Vi smusslade, ljög, lurades och bedrog - allt för att få ihop en överraskningsfest till henne. Alla var iblandade, alla skulle delta. 
Jag såg chansen att ta två flugor i en smäll: Firande och tårtgörande. Eftersom jag gillar båda. 
Så, jag åkte till ett konditori och jag pekade och sa: Den där prinsesstårtan vill jag ha.
 
 
Jag tillverkade ungefär fem miljarder sockerblommor.
 
 
Jag funderade på om prinsesstårtan skulle få vara grön..
 
 
... men bestämde min slutligen för att vit blir bättre.
 
 
Sen började jag blomma den.
 
 
Och när den var färdigblommad var den fin, men något saknades. 
 
 
Vad saknades?
 
 
Ett tydligt budsakp om vem den var till!
 
 
Samt guldiga kanter på alla blommor.
 
 
Sen var det dags, nycklas hämtades i lönndom, sms skickades, bilar lånades och slutligen hade jag lyckats smuggla hem både hennes barn, hennes bästa vän och migsjälv till hennes lägenhet. Där fixade vi drinkar...
 
 
... i olika alkoholhaltiga nivåer.
 
 
Till systerdöttrarnas glädje räknade jag fel på antal glas och frukt intogs i mängder.
 
 
Sedan kom sms´et. Viärhärnu-sms´et. Så vi gömde oss i mörkret innanför dörren, kände magarna pirra och när dörren öppnades kastade vi ballonger och skrek Hurra! så högt vi kunde. Hon fick inte hjärtinfarkt. Hon klarade sig. Och föreföll rätt glad.
 
 
Sedan sörplade vi i oss våra drinkar och efter det åt vi fantastisk beuf bourg...nånting som Nattchefen lagat. Vi drack kaffe och satte i oss prinsesstårtan som inte var någon prinsesstårta utan en banantårta och hur äcklig som helst. Efter det var vi mätta och nöjda (nåja) och ägnade resten av kvällen åt att plåga det minsta barnet. 
 
 
 
 
 
 
Och sedan var det liksom slut på det födelsedagsfirandet. 
Hurra för min storasyster! Hon förtjänar alla ballonger och all konfetti i världen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0