Nr 1008.


Första dagen av Påsk har levererat mysmässigt. Till exempel vaknade jag upp till den här utsikten: 



Passade på att utnyttja det närliggande vattnet till ölkylning.



Hade glömt att köpa påskägg och kompenserade med leta efter påskdrycken-aktivitet istället.



Lunchade i ett väder somrigare än somrigast.



Blandade Bloodymarysar som faktiskt var drickbara.

 
Och allt det där är ju väldigt fint och harmoniskt. MEN. Men jag har även levt med skräck och svett i armhålan. 
Varför? För att vi hade bestämt oss för att göra iordning baksidan av huset. Sätta panel här: 

 
Sätta panel här: 

 
Och kratta undan löven här: 
 

Till vänster ser du dörren in till vårt kök, och till höger... till höger ser du spindelhålan. Där spindlarna lever, frodas och växer sig fucking feta. Tänk den värsta husspindel du någonsin sett, och sedan lägger du på några deciliter spindelkropp - och där har du invånarna i spindelhålan. 
Och exakt där har jag varit hela dagen, räfsat, grävt, krattat, lyft, och hela tiden haft smak av skräck i mun och beredskap på flykt i kropp. För ett och ett halvt år sedan hade jag inte överhuvudtaget klarat av att göra det. nu klarade jag. Jag är modigare nu. 
Panelen är inte klar, och löven inte helt uppfångade - men jag är slut. Nu får man rödtjut och återhämtning. Imorgon är ju trots allt en annan påskdag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0