Nr 1029.

 
Ok: Sommaren. Som inte blev. 
Säg nu inget annat än att det var förjävla kallt, trist och regnigt - för det var det. Och denna vecka, min jobbvecka, lyser solen. Det är såklart jättekul för alla som kan vara utomhus. Och kul för mig eftersom jag är så extremt bra på att glädjas med andra. 
Men! Vi fick exakt fyra varma dagar i början på sommaren, och då upplevde jag tre kvällar av ljuvlighet, de såg ut exakt så här: 
 
 
Allt som en sommar behöver; ljumma kvällar, drille i handen, morot att dippa - och Morden i Midsummer. 
Så jävla perfekt. Hopp om livet. 
 
 
Jag var nöjd. 
Men sen tog drillen slut, Morden var över och graderna sjönk och vi frös.
I en och en halv jävla månad frös vi.
Och nu är det cirka 10 månaders väntan tills vi får nästa chans på värme.
Hurra.  
 

Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Hihi fniss fniss! Fast nu har det ju varit varmt ganska länge. Här upp i norr är det åtminstone gult i gräsmattan.

2015-08-25 @ 21:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0