Nr 984.


Stormen Egon stormade och tog vår ström. Jag spelade in en panikvideo och skickade ut som SOSsignal till mina närmsta. Exakt ingen tog min panik på allvar. 


Och jag vet nu vilka namn som ska strykas från min Jagskullegåövereldochvattenföratträdda-lista. Jasså förblöder du? Då är det ok om jag tar ditt kaffe..? 



Dagen efter var elen tillbaka och världen försvunnen.


Vita, luddiga saker la sig i vår trädgård och gjorde allt så mycket mysigare.



Så vi kokade kaffe med elen och käkade frukost med våra munnar, och tänkte att garderoben lär få vänta någon dag till. Och vi konstaterade att strömavbrott var mycket mer avslappnat när man var liten och inte var den som lagt hela sin lön på att fylla fryset med maten som sakta tinade. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0