Nr 988.

 
Vad hände senaste veckan?
Lönen kom och jag beställde tapeter från internet. Internet levererade. Först levererade det inte, eftersom provtapeten dök upp samma dag som tapeten och skrämde livet ur oss genom att ha en spygrön nyans. 
 
 
... som inte syns på bild. 
Sen kom verklighetstapeten och var precis så fin i färgen som vi hade hoppats. Samt så stor som vi hoppats.
 
 
Jag var mitt absolut duktigaste och gjorde allt det där jag alltid brukar hoppa över att göra, men som folk säger är det viktigaste: Grunden. 
 
 
 
Och sedan satte jag upp den! Och tänkte: Inte kan det väl vara så värst svårt att hitta grön färg att måla resten av väggen med? En som ser likadan ut som tapeten? Så att det ser ut som att blommorna växer ur väggen?
 
 
Så tänkte jag. Men jag tänkte FEL. 
 
 
Det var fucking omöjligt! Tapetjäveln var ju melerad.
 
 
Exakt såhär ser man tydligen ut när man haft en vision, köpt tapeter för pengar man inte har och inser att visionhelvetet går åt skogen. Inte så glad, ser man ut. 
 
 
Vi körde ca hundra vändor till färgaffären och köpte ca hundra olika testburkar. Den ena färgen fucking värre än den andra.
Inemellan blandade jag drillar för att känna att jag åtminstonde gjort något som blev bra. Som här; Whiskey Smash som var den absolut första drillen jag blandade och som var jättegod och sedan fick mig att tro att jag vara något av en stjärna i baren.
 
 
Och så höll vi på hela veckan: Lilla Helikopterpiloten snickrade på vår garderob....
 
 
... och jag målade ett nytt lager grönt.
 
 
Lilla H målade vitt... 
 
 
... och jag slet mitt hår och tjurade ute i köket tillsammans med jordgubbar, vatten och socker. 
 
 
Som jag senare blandade med... 
 
 
... sånt här och Campari. Så att det blev en sån här: 
 
 
Som var god. 
 
 
Tillslut, efter jag målat en grundgrön, blandat en ny grön av två olika gröna och herrans massa vatten så att färgen inte blev täckande, sa vi: ÅKEJDÅ, det får väl duga. Så då fick det det. 
 
 
Jag blandade en drille till.
 
 
Och vi kom på att en kontrastfärgsvägg nog skulle göra susen!
 
 
Så vi åkte till färgaffären igen. 
Och vi hade fel. 
Igen. 
Det gjorde inte susen. 
 
 
Men det var alldeles för sent att tänka på då, för då var det läge att packa ihop sina grejer och gå och lägga sig; för dagen efter var dagen vi skulle hjälpa min syster och hennes kids att flytta in i sitt nya hus!
 
Snipp snapp snut, så var inte sagan om den gröna tapeten slut. Den har fucking bara börjat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0