Nr 1000.

 
Inlägg Nr 1000. Rätt maffigt ändå. Vad det är jag haft att säga som varit så viktigt att jag skrivit tusen inlägg om det vet jag faktiskt inte. 
Så, hur firar man Nr 1000 på bästa sätt?
Genom att titta tillbaka på Nr 1 såklart! Pass på:
 
 
Exakt så såg livet ut den 23:e juni 2009 då jag bestämde mig för att det här med en blogg måste vara en god idé.
Men hur ser livet egentligen ut nu? Fyra och ett halvt år och tusen inlägg senare? Vad har jag?
Jag har: 
 
* Ett hus under renovering. 
* Ett halvtidsreceptionsjobb. 
* Inte ett enda par jeans. 
* Linas matkassemat för åtminstone en vecka framöver. 
* En frysbox.
* En hyfsat cool attityd gentemot spindlar. 
* Rätt stor kunskap kring drinkblandande. 
* En halv Jeep som oftast kräver service.
* En kille att bo med. 
* Två barn att bo med. 
* Två systerdöttrar. 
* En hund.
* En bröllopsklänningsverksamhet i uppstartande.
* Egeninförskaffad kunskap kring renovering. 
* Tid. 
 
Oj! Vilken mognad! Hade du för tio minuter sedan frågat mig om det är någon skillnad på mig nu jämfört med 5 år sedan hade jag sagt INGEN! Det har inte skett någon utveckling, jagstårstill! Men det gör jag tydligen inte. 
 
En annan sak värd att snacka kring är ju själva namnet. Namnet kommer från en bok som handlade om Engelsk landsbyggd, stenslott, jaktmarker, tweed, rävar, whiskey och skinnfåtöljer. Och i boken fanns det en dam som hette Lockyer-Fox i efternamn. OH. MY. LORD. tänkte jag. När jag blir stor ska jag TA Lockyer-Fox till mitt efternamn. Moa Lockyer-Fox låter ju... inte alls så bra. Får nog byta förnamn också. 
Efterhand har jag förstått att LockyerFox inte alls får folk att tänka på rävar och höstlöv och slott, utan på porr. Men det vill jag, så här efter tusen inlägg, dementera. Det handlar inte om porr. Det handlar om rävar. Och rådjur. 
 
Nu ska jag avsluta, men innan jag avslutar vill jag passa på att säga: Tack! För att ni läser, alltså. Det gör mig glad. Kram och hej!
 
/Moa

Kommentarer
Postat av: Cathline

Hej! Om det är till någon glädje så första gången jag såg ditt bloggnamn tänkte jag just på höst, räv och slott! Vet inte riktigt varför men ordet Lock gjorde att jag tänkte på en stor gammal trädörr med tunga rostiga beslag och miljön runt omkring denna dörr var just höstig och lite blåsig. Ordet fox behöver jag väl inte utveckla. :) Forstätt kämpa på med renoveringen, tycker ni är grymma! Ha de gott!

2015-03-12 @ 09:42:26
Postat av: Moa

Åh, vad roligt, exakt så tänker jag med när jag hör namnet!
Tack för renoveringspeppen! :)

2015-03-19 @ 10:31:28
Postat av: Magplasket

Jag har tänkt på namnet som: Lås er räv!

2015-03-19 @ 22:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0