Nr 1005.

 
Så, Näringslivsgalan. Inte blev det paljettklänning med släp, men jag kände mig rätt tjusig ändå. Närmare bestämt så här tjusig: 
 
 
Dagen efter var tjuset dock på en helt annan nivå, en nivå som innehöll meningen: Stanna bilen, jag måste kräkas! 
Här en bild för att illustrera det hela:
 
 
Nu hittade jag inget sätt att flippa bilden, så baksmällan kommer först och tjuset sedan. Exakt så som det inte brukar vara. 
På baksmällans andra dag, det vill säga söndagen, var det dags för Nr 2 i kategorin En utflykt per helg som inte är renoveringsrelaterad. Vi tvättade oss under armarna, borstade av det värsta med tandborsten och hoppade i söndagskläderna. 
 
 
De var rätt tweediga, visade det sig. 
 
 
Sedan var det dags! Och vart styrde vi vår kosa denna gång?
Jo, sedan vi gemensamt lyssnade på Bea Uusma´s fantastiska bok Expeditionen. Min kärlekshistoria. har åtminstone en av oss blivit rätt sugen på att veta mer om Andrés helt orimliga expedition i luftballong mot Nordpolen. Det är så mycket i den historien som är så galet att det inte går att låta bli att bli fashinerad och vilja veta mer, mer, mer. 
Så vart bättre att styra sin kosa än exakt hit: 
 
 
Andrémuseét i Gränna!
Gränna var kallt. Och nåt så inihelvetets blåsigt. Och museet var...
 
 
... trist! Oväntat trist. 
Av en så spännande historia berättade de bara en bråkdel, och tog inte alls med de spännande detaljerna. Bara ett gäng föremål instoppade i montrar och redovisade för. Jag var besviken. 
Vi sköljde ner besvikelsen med kaffe på 50-tals kafe´t mitt emot och jag passade på att riva ner lite av inredningen. Lilla Helikopterpilotstudenten såg svår ut medans:
 
 
Sedan gav oss ut i snålblåsten, kände oss extremt tacksamma för att vi varit kloka nog att ta med oss våra nya handskar, promenerade hunden runt torget - och åkte hem igen. 
 
 
Polarmuséets Andre-avdelning får tyvärr inte många hästar för sin berättarförmåga. Synd. Synd på en så spännande historia med sådan potential. 
 

Kommentarer
Postat av: banana

älskar efter-före-bilden, very arty!

2015-04-21 @ 20:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0