Nr 1042.

 
Det dök upp en inbjudan för ett tag sedan. En inbjudan till festlighet med Express yourself-tema. En inbjudan som uppmuntrade till paljetter, fjädrar och överdåd. Är det nu någonting jag gillar så är det just paljetter, fjädrar och överdåd. Och är det något som får mig att bli manisk så är det just utklädningsbiten. Festfixarna hade träffat exakt rätt ömma tå. Så jag började överdådsplanera i god tid. Och ni känner ju mig, så ni förstår ju förstås redan vartåt det barkade. Det barkade hit:
 
 
Till nyårsklänningen som förblivit oanvänd samt till arvegodspälsen.
Och mer? Jag måste ju kunna expressa mig själv mer än bara med fin och glittrig. Så jag funderade en stund, tog en sväng via systemet, letade fram guldfärgsburken - och vipps! Kostym klar. I mycket god tid.
Helikopterpiloten jag bor med jobbade på ett annat vis. Han softade sig fram tills själva festdagen då han vaknade i panik och rusade iväg till affären för att lösa material-frågan. Sedan värvade han sitt äldsta barn i matchande randigt som arbetskraft, delade ut limtuber till de som behövde och satte igång... 
 
 
... själv svängde jag upp en frisyr, letade fram det röda läppstifet, hoppade i min färdigförberedda kostym - och voila! Klar.
 
 
Färdiglimmade och påklädda hoppade vi in i bilen - bara för att upptäcka att ingen av oss kunde sitta i bilen i när vi var expressade. Bilen krävde mjuka kläder. Så vi åkte mjuka - och expressade ourselfes i en buske på pakeringen utanför festen istället.
 
 
I busken förvandlades Helikopterpiloten till Chips och jag till Cocktailbar. Mer vi själv än sådär blir vi inte.
Jag blandade drillar av sockervadd, björnbärsjos, citron och vaniljvodka som jag delade ut till mina vänner, medan Helikopterpiloten blev mycket populär bland festens hundgäster.
 
 
Jag upptäckte rätt snart...
 
 
... att fördelen med att dela ut drinkar till andra...
 
 
... är att klockan hunnit bli långt över midnatt innan en suger i sig någon själv.
Så trots dans till solen steg upp var dagen därpå var följaktligen en fräsch, pigg och energisk dag.
 
 
I alla fall för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0