Nr 1043.

 
Lista på saker som är rätt så trista: 
 
1. Att jag gjort en uppdatering på datorn så att mitt gamla bildprogram inte längre fungerar, och att jag fått ett nytt program där inte mina mappar finns kvar. Betyder? Betyder att min mapp med alla drinkar är borta. Betyder? Betyder att jag inte har nån som helst jäkla aning var jag är i räkningen längre, och det känns inte så himla kul.
 
2. Att jag är sjuk igen. Okul. Och den okulheten får oss osökt att tänka på sist jag var sjuk. Och sist jag var sjuk var ju exakt innan vår fjällvandring - fjällvandringen som i sig även den var sjukt okul. Det är som en enda cirkel av dåliga associationer här, men eftersom vi ändå är inne på ämnet tycker jag att vi unnar oss en bild från fjällvandringen. En före- och efter-bild. Pass på: 
 
 
Den första bilden föreställer en ovetande, naiv person. En med livslust. Den andra bilden talar för sig självt. Fyra dagar mellan bilderna - men en ocean av insikter, erfarenhet och kunskap. 
För att inte på något vis verka partisk, och för att väga upp det här deppiga inlägget, kanske vi ska ta en bild på Lilla Helikopterpiloten också:  

 
Lilla Helikopterpiloten hatade inte fjällvandringen. Lilla Helikopterpiloten var exakt såhär jävla glad hela tiden. Lilla Helikopterpiloten förstod inte varför jag blev förbannad när han med den här uppsynen försökte peppa mig uppför berget när jag stod utmattningsgråtade med skoskav stora som Öland, en blodsockernivå på ca 0.01 och med insikten om att om jag inte köttade mig fram i mina köttiga skoskavsskor i åtminstone en mil i uppförsbacke, motvind och snöblandat duggregn till skulle jag dö ensam ute i vildmarken när natten kom. Ja, det är ju förstås ett mysterium hur man kan vilja lappa till en peppande hurtbulle då. 
 

Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

ALLTSÅ!!!!! Jag dööör på Lillas min!

2015-11-07 @ 12:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0