Nr 1035.

 
Under mitt rika yrkesliv har jag noterat att människor, hur ovilliga de än varit att tillala en tidigare, alltid känner ett trängande behov av att prata med receptionisten den dag de blivit sjuka. Människor som tidigare haft svårt att ta ögonkontakt eller för den delen pressa fram ett hej hänger sig i förkylningstider gladeligen över receptionsdisken; snörvlar, nyser, hostar och berättar om exakt alla symtom de känt av de senaste dagarna. 
Följdaktligen ligger nu denna deltidsreceptionist nedbäddad med feber och jävla massa snor exakt 4 dagar innan hon sa åka iväg på fjällvandring och upplever en menblifrisknuförhelvete-stress i orlimliga mått. Överdoserar Kan-jang och dricker så mycket ingefära-citron-honung-cayennepeppar te att det i princip tränger ut ingefäre-kvistar ur porerna.
 
Bli frisk nu förihelvete kroppen. Bli frisk.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu högläser jag för min sambo. Skriker ut orden samtidigt som tårarna rinna. Så duktig du är på att skriva.

2015-10-22 @ 22:35:34
Postat av: Moa

Haha, tack så mycket! Vad glad jag blir! :D

2015-11-02 @ 18:43:43
URL: http://lockyerfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0