Nr 777.

 
Vi har ju redan pratat om det här och kommit fram till att tiden inte ser ut så som ni tror, utan snarare så som jag tror. Och vad innebär det? Jo, att det är min födelsedag på torsdag och därmed står visarna på 12. Så vad kan vara bättre än en årssammanfattning? Jag snodde den här av Simhopperskan som i sin tur snott den av Karins konstgrepp. Vem som ska sno den av mig behöver vi inte planera. Pass på: 
 
Det tråkigaste som hänt dig i år: 
Att jag fått min första ordentliga magsjuka. Alltså: Ordentliga. Och kanske att Simhopperskan flyttat. Fast det är ju lite både ock eftersom hon verkligen längtat efter att flytta. Så det är ju kul också. För henne. 

Det bästa som hänt i år: 
Att jag har köpt ett hus. (Ett hus!). Att jag har köpt en bil. (Min första!). Att det som tidigare var jobbigt på jobbet togs tag i och jag fick ett fast jobb med mycket högre lön än tidigare. Att jag är ihop med Lilla Tjocka. Att jag har varit relativt frisk. Att jag och min syster blev dunderosams för att senare bli dundersams och nu har en bättre och närmare och tryggare relation än vi någonsin haft. Det är jag väldigt glad för. Och att jag fyller 30! Då får man anordna kalas ser ni. Fast nu går jag händelserna i förväg för det händer först nästa år (fortfarande mitt år vi pratar om).

Tre senaste sms´en: 
"Åkey"
"Åk Ey!"
"Åk ej"
 
Nuvarande beroende:
Kontroll.
  
Musik: 
Nah. Inte så mycket. Fastnar i gamla loopar.

Tv-serie: Lewis. Netflix är grejen! Före Lewis: Twin Peaks. Jag var ju bara barnet när den gick. 
 
Kläder: 
Idag: jobbkläder. Imorgon: jobbkläder. På Torsdag: FÖDELSEDAGSKLÄDER!
 
Mat:
Ingen. Om jag inte äter direkt på morgonen får min kropp för sig att äta är onödigt. Då kör den på tills den lägger av. Det brukar resultera i tårar.

Ett jobb du aldrig kan ha: 
Känns lite förmätet att säga att det finns såna, man vet ju aldrig vad som händer. Men okok, om jag är den jag är nu med de förutsättningarna jag har nu: Jag har svårt att se migsjälv sälja saker jag inte tror på. Är extremt dålig på att sälja överhuvudtaget faktiskt. Känner du inte att du verkligen behöver den är det dumt att köpa, spara pengarna till något bättre! funkar sällan som säljargument.

Något du inte gillar hos andra: 
Jag har svårt för känslostyrda människor. De gör mig nervös. Jamenduvet; sånna som är extremt trevliga när de är på bra humör och otrevliga när de är på dåligt humör. Vad är grejen med det? Det är ju inte MITT fel om någon bråkat med sin fru. Jag försöker vara trevlig oavsett. Om än med lite kortare stubin vid irriterade tillstånd. Nåväl, jag blir lite ängslig i dessa människors närvaro och slappnar aldrig riktigt av. Blir kompensationstrevlig konstant för att försöka hålla deras humör uppe (andra människors känslor ligger nämligen alltid på mitt ansvar) och tar i hemlighet det väldigt personligt när de fräser åt mig på sina dåliga dagar (eftersom jag misslyckades med att hålla personen vid gott humör). Inte helt nyttigt att lägga ner den energin och känna det ansvaret för något man egentligen inte borde låta påverka en - och jag jobbar med det. 

En dålig sida med dig själv: 
Att jag gnäller så förbannat. Det har såklart med att göra att jag tror att jag är oförmögen att förändra situationen jag är i. Jag tror inte jag kan eller att det går. Hade jag bara trott mer om mig själv hade jag rest mig upp, spottat i nävarna och börjat gräva. Men nu är det inte så, nu bäddar jag hellre ner mig mellan mjuka duntäcken och stirrar med ömklig blick ut i världsrymden och tänker: Åh, stackars mig.

En maträtt du är sugen på just nu: 
Ingen. Har inte ätit frukost idag. Men nu darrar händerna så nu är sammanbrottet nära inpå knuten. 

Helgplaner:
Torpa sätter igång. Wohoo! Japp, vi ska repa. Kanske, för första gången på många år, ska vi inte frysa medan vi repar. Väderprognosen lovar gott. Jag håller alla tummarna. 
 
Nu vet ni det, så nu ska jag ägna mig åt jobbet. I två dagar till. Sedan: FYLLER JAG ÅR!
Hur laddar ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0